Zobacz wszytkie serwisy JOE.pl
blogiblog4u.pl blogiblogasek.pl katalog stronwjo.pl avataryavatary.ork.pl czcionkiczcionki.joe.pl aliasydai.pl, ork.pl, j6.pl tapety tapety.joe.pl obrazkiobrazki na NK
Online: ---
zdrowie i choroby
Szanowny Użytkowniku,
Zanim klikniesz 'Przejdź do serwisu', prosimy o przeczytanie tej informacji.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. (RODO), informujemy, iż Państwa dane osobowe zawarte w plikach cookies są przetwarzane w celu i zakresie niezbędnym do udostępniania niektórych funkcjonalności serwisu. W przypadku braku zgody na takie przetwarzanie prosimy o zmianę ustawień w stosowanej przez Państwa przeglądarce internetowej.
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest GO-MEDIA, z siedzibą ul. Stanisława Betleja 12 lok 10, 35-303 Rzeszów, VAT-ID: PL792-209-42-66.
Podanie danych jest dobrowolne ale niezbędne w celu świadczenia spersonalizowanej reklamy oraz dostępu do niektórych funkcjonalności serwisu.
Posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych i ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, wszelkie wnioski dotyczące wskazanych powyżej praw prosimy kierować na adres email: gomedia@interia.pl.
dane mogą być udostępniane przez Administratora podmiotom: Netsprint S.A., Google LLC, Stroer Digital Operations sp. z o.o., w celu prowadzenia spersonalizowanej reklamy oraz dostępu do niektórych funkcjonalności serwisu.
podane dane będą przetwarzane na podstawie zgody tj. art. 6 ust. 1 pkt i zgodnie z treścią ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody.
ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do GIODO gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.
klikmapa.pl
Zdrowie: schudnąć na wiosnę, czyli jaka powinna być zdrowa dieta?

Zdrowie: schudnąć na wiosnę, czyli jaka powinna być zdrowa dieta?

Wiosna to czas, kiedy chcemy lepiej się prezentować.

Z tego względu wiele z nas, kobiet, decyduje się na przejście na dietę - mimo że nie każda tego potrzebuje. Dieta, no właśnie. Kto dziś korzysta z porad dietetyka? Nie wszyscy mają na to pieniądze i czas. Kończy się to dietą układaną po swojemu, według swojej wiedzy na temat zdrowego odżywiania się. Niestety, wiedza ta jest w ogromnej ilości przypadków niepełna, niewystarczająca lub... błędna, a to może w konsekwencji prowadzić do bardzo poważnych problemów zdrowotnych.

W poniższej notce z cyklu wyglądać ładniej na wiosnę najczęściej krążące opinie na temat tego, jak powinna wyglądać odpowiednia, zdrowa dieta i słowo wyjaśnienia - prawda to czy mit? Gotowa? Zaczynamy!

 

Lepiej jeść mało, a częściej

Prawda. Nie powinnaś rozpychać żołądka ogromnymi porcjami jedzenia. Zamiast trzech dużych porcji, zjedz pięć mniejszych. Jedząc zbyt dużo na raz, sama tak naprawdę powodujesz, że Twoja próba schudnięcia kończy się porażką - duże posiłki spowalniają metabolizm.


W czasie diety nie wolno jeść słodyczy

Mit. Jeżeli na co dzień przestrzegasz zasad zdrowego odżywiania się, nic się nie stanie, kiedy pozwolisz sobie na chwilę przyjemności. Oczywiście, nie chodzi teraz o to, by nagle rzucać się na całą tabliczkę czekolady lub litrowe pudełko lodów i zjeść je w pięć minut, jednak w umiarze wszystko jest dozwolone i nieszkodliwe.


Posiłki jadane o stałych porach to podstawa

Prawda. Sama po sobie wiem, że najlepiej i najchętniej je się wtedy, kiedy rzeczywiście odczuwa się głód. To jednak jest błąd! Żołądek też musi mieć kiedy odpocząć, nie może trawić przez cały czas, bo w końcu prędzej czy później się zbuntuje. Twoim obowiązkiem jest zapewnić mu regularność, nauczyć go, kiedy może nam dać znać, że chce jeść. Kiedy jesz, byle jeść, nie przestrzegając żadnych zasad odnośnie godzin, również spowalniasz metabolizm.


Nic się nie stanie, kiedy nie zjesz śniadania

Mit. Uczucie, że nie masz z samego rana ochoty na jedzenie, jest złudne i mylące. Wcale nie musisz odczuwać ssania w żołądku ani jakichkolwiek innych oznak głodu. Nie zwalnia Cię to jednak z obowiązku zjedzenia czegoś. Śniadanie nie bez powodu nazywane jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Może tego nie wiesz, ale nawet miseczka płatków zbożowych rano dodaje Twojemu organizmowi energii. To dzięki tej miseczce, jednej miseczce jesteś w stanie być aktywna przez cały dzień. Dodatkowo, co ważne podczas odchudzania, jedząc śniadanie, nawet nie będąc głodną, sprawiasz, że unikniesz napadu wilczego głodu.


Stosowana dieta powinna być urozmaicona

Prawda. Każda z nas ma swoje ulubione dania, które najchętniej jadłaby codziennie. Wdrażanie tego pomysłu w życie nie jest jednak dobrym pomysłem. Nasze posiłki powinny być urozmaicone. Dzięki temu organizm ma większe szanse na dostanie wszystkich niezbędnych mu składników. Poza tym - jedząc w koło to samo, w końcu doprowadzisz do tego, że niedobrze będzie Ci na samą myśl o danej potrawie.


Głodówka to najlepszy sposób na schudnięcie

Mit. Owszem, w okresie niejedzenia stracisz na wadze, ale głodówka to nie rodzaj diety, tylko powolne wyniszczanie swojego organizmu. Ponadto, możesz być pewna, że kiedy znów zaczniesz jeść, padniesz ofiarą efektu jo-jo.


Kolacja powinna być jedzona minimum 2 godziny przed snem

Prawda. Jak już pisałam wcześniej, żołądek musi mieć czas na odpoczynek, nie może trawić przez cały czas. Dlatego ostatni posiłek powinnaś zjeść minimum 2 godziny przed snem. Wówczas, kiedy kładziesz się spać, trawienie jest już zakończone, a Ty nie czujesz uczucia sytości, które utrudnia zasypianie. Pamiętaj też, że nocą metabolizm zwalnia.


Samo zdrowe jedzenie załatwi sprawę

Mit. Nie odniesiesz sukcesu na polu odchudzania się, jeżeli będziesz polegała tylko i wyłącznie na zdrowym jedzeniu. Ruch również jest ważnym czynnikiem! Pomaga on spalać zbędne kalorie (także tego batonika, na którego naprawdę możesz sobie pozwolić).


Podczas diety najlepiej pić wodę

Prawda. Butelka wody powinna być Twoim małym przyjacielem. Jej picie ma same zalety: oczyszczenie organizmu z toksyn, uwarunkowana przemiana materii, ułatwienie przyswajania różnych składników pokarmowych - to wszystko zasługa wody. Dodatkowy plus: woda jest całkowicie bezkaloryczna.


Istnieje jedna, uniwersalna dieta dla każdego

Mit. Oczywiście, że istnieją pewne gotowe wytyczne w kwestii, co powinno się jeść, a czego lepiej unikać, co jest zdrowe, a co nie. Ogólne założenia istnieją jednak w każdej możliwej sferze życia i absolutnie nie możesz ich traktować jako prawdę objawioną! Każdy człowiek ma inne zapotrzebowanie na dane składniki pokarmowe - co wynika z płci, wieku, aktywności fizycznej i wielu innych czynników. Czasami jest tak, że po zjedzeniu danego produktu czujesz się źle, mimo że jest on określany mianem zdrowego. Jest też coś takiego jak uczulenia - czy fakt, że marchewka jest zdrowa, oznacza, że powinni ją jeść wszyscy, nawet alergicy? Nie. Wszystko należy rozpatrzyć pod kątem siebie przede wszystkim.


Drogie Panie, czy stosujecie się do prawdziwych zasad zdrowej diety? Może słyszałyście o jeszcze innych, równie śmiesznych (może powinnam napisać: przerażających?) mitach? Prostowałyście je, czy może stwierdziłyście, że to każdego sprawa, co i jak je? Zapraszam do dyskusji w komentarzach!

 

Fotografia zapożyczona z Google Grafika, informacje potrzebne do notki zaczerpnięte z lekcji biologii, prelekcji o zdrowym odżywaniu i specjalistycznych stron.



Darcia94 21:10:11 25/03/2013 [Powrót] Komentuj


Fajny wpis na temat diety i odchudzania. Zapraszam również na mojego bloga, gdzie pisze jak odchudzam się na diecie 1000 kalorii.
bez podpisu 14:37:59 24/04/2015
zalogowany | http://odchudzankowanie.blog4u.pl/ IP: zalogowany